Bijna een maand in Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Jaap Wijnen - WaarBenJij.nu Bijna een maand in Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Jaap Wijnen - WaarBenJij.nu

Bijna een maand in Tucson

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, Tucson

Marthin Luther’s king day

Vandaag ben ik weer gaan wandelen in de catalina mountains met Kim (uit Ohio) en Alanna (van wallclimbing). Ik heb het gevoel dat ik een beetje in herhaling treed met het vele wandelen, maar het is hier dan ook een hele goede omgeving voor met goed weer  Deze week heb ik niet alleen maandag gewandeld, maar ook woensdag voordat de colleges begonnen op de Universiteit en zondag. Vandaag hebben we de pontatoc trail gelopen. Alanna moest na ongeveer 30 minuten lopen afhaken, omdat ze zich misselijk voelde en ze had kippenvel van de kou (terwijl het zeker 25 graden was). Dit geeft nog maar een keer weer hoe belangrijk het is om hier water te drinken: dehydration is your worst enemy! 90 minuten lang aanhoren dat je wel genoeg water moet drinken op een dag tijdens de internationale introductie op de universiteit was voor mij niet voor niets geweest. Ik heb zelf moeite met zoveel water drinken, maar ik merk wel echt meteen als ik te weinig water drink. Uiteindelijk hadden we een mooi uitzicht op de top aan het einde van de Pontatoc Trail. Ik heb hier foto’s van bijgevoegd. Dinsdag had ik een hele dag school dus dat vind ik minder boeiend om jullie te vertellen.

Woensdag

’s Ochtends ben ik weer met Kim gaan wandelen. Voor haar was het de laatste dag voordat ze terug zou gaan naar huis in Ohio. We zijn naar Wasson peak gelopen. Een top in de buurt van mijn appartement met een super mooi uitzicht over Tucson en omgeving. Onderweg kwamen we John tegen. Hij kwam oorspronkelijk uit Seattle, maar woonde hier nu tijdelijk. Hij was al over de 60, maar enorm goed in vorm. Hij deed nog allerlei outdoor sporten (zoals mountainbiken, snowboarden, berg wandelen) en hij rende bijna de berg op in plaats van lopen. Dat kunnen niet alle mensen van boven de 60 meer doen ;). Waarschijnlijk dat ik volgende week ook nog een keer met John de bergen in ga. ’s Avonds na de colleges ben ik naar een meeting geweest van een hiking club op de Universiteit om te kijken wat dat precies was. Ik kon maar 20 minuten aanwezig zijn, omdat de volleybal training om 6 uur begon. Maar toch genoeg tijd om wat mensen te leren kennen, zodat ik zondag mee kon naar mount lemmon. Ze gaan aan de noordelijk kant lopen komende zondag, omdat daar bijna geen mensen komen. Aan de zuidelijke kant is een goede weg voor auto’s maar aan de noordelijke kant zijn alleen onverharde wegen naar boven en heb je auto’s met 4WD nodig. Ik had ook nog gevolleybald vandaag, maar met 24 man op een veld volleyballen is niet te doen. Basketball is belangrijker hier, dus die krijgen meer velden. Ik weet niet zeker of ik hier blijf volleyballen, je kunt namelijk maar amper een bal aanraken tijdens de training.

Donderdag

Vandaag had ik de hele dag colleges. ’s Avonds was ik uitgenodigd om mee uit eten te gaan met het stel dat ik de eerste dag in Tucson had ontmoet toen ik mijn fiets ging kopen. Forrest en Holly hadden ook nog twee andere studenten uitgenodigd om mee uit eten te gaan. We zijn naar een Mexicaans restaurant gegaan. De twee andere studenten waren Thomas en Max. Thomas was uit Argentinië en Max kwam oorspronkelijk uit het noorden in de buurt van Seattle. Forrest had net een nieuw zweefvliegtuig, waar hij vaak een paar keer in de maand mee ging vliegen rondom Tucson. Hij zou nog laten weten of hij een keer tijd had of ik een keer mee mocht vliegen, zou wel heel gaaf zijn.

Vrijdag

Vrijdag avond was ik nog gaan stappen. Ik heb wat foto’s erbij gevoegd, zodat je kunt zien met wie ik zoal een beetje om ga hier in Tucson. Uiteindelijk was ik op een Mexicaans huisfeest beland, omdat ik ook met Daniel was gaan stappen en hij komt uit Mexico. Daniel is net als ik hier voor 6 maanden voor een international exchange. Op het huisfeest waren voornamelijk mensen van Mexicaanse afkomst en ze draaide the Dubliners en ze hadden alleen Heineken in huis. Ik vond het een leuke combinatie.

Voordat ik naar Tucson kwam had ik mee opgegeven voor een ‘buddy program’ via de international student association hier. Je wordt dan gekoppeld aan mensen van de universiteit hier in Tucson, die geïnteresseerd zijn in het ontmoeten van internationale studenten en die ongeveer de zelfde interesses hebben dan jezelf. Deze week had ik een mail over het ‘buddy program’ gehad. Alle studenten die zich opgeven voor de ‘buddy program’ worden gelinkt aan iemand hier van de Universiteit van Arizona. Ik gok dat zeker 200 tot 300 internationale studenten dat wel doen. Hoe groot is de kans dat je dan aan iemand wordt gelinkt die je al kent. Ik werd gelinkt aan Jozek en Jozek is een van de mensen waar ik veel mee om ga hier in Tucson. Dat is dus wel toeval.

Mount lemmon

Zondag ben ik om kwart voor zeven ’s ochtends weg gefietst bij mijn appartement. Belachelijk om te zien is dat om zeven uur ’s ochtends de meeste dingen gesloten zijn (niet gek 7 uur ’s ochtends op een zondag), maar ALLE fastfood winkels zijn open en er zitten zelfs al mensen te eten. Echt te ziek voor woorden. Om half 8 zouden we verzamelen op de Universiteit campus. We waren met 8 man en 2 auto’s met 4WD. Het was 50 minuten rijden naar de voet van mount lemmon aan de noordelijke kant. Vanaf hier ging de 4WD aan en gingen we off road. Ik had in Turkije wel eens een Jeep safari gedaan, maar dat was echt niets vergeleken met hoe lomp dit ging. Ik zat bij een gast in de auto die in het leger zat en hij zou over een maand uitgezonden worden naar Afghanistan. Kortom een goeie lompe gast dus. We werden letterlijk ongeveer 1 uur van de ene kant van de auto naar de andere kant gebeukt onder het genot van goed lompe hardrock. Ik vond het vet  Toen we aankwamen zijn we gaan lopen. In totaal was het 28 km lopen, het was dus mogelijk dat we in het donker een stuk moesten lopen en in het donker terug moesten rijden. We liepen continu langs een bergriviertje de berg op totdat het riviertje over ging in sneeuw. Uiteindelijk zijn we naar een uitzichtpunt gelopen en toen weer terug. Rond half tien waren we begonnen met lopen denk ik en om ongeveer half 7 waren we terug. Het was inmiddels al donker dus nu was het in het donker off-road de bergen af. Uiteindelijk was het makkelijker dan berg op, maar soms wel even spannend omdat je wat minder ziet. De mensen van de hiking groep van de Universiteit gaan elk weekend lopen dus ik denk dat ik hier nog wel veel vaker bij aan zal sluiten.

Als je trouwens alle foto's wil zien kun je vanaf nu niet meer hier kijken op waarbenjij.nu want ik heb een foto limiet bereikt. Als ik meer foto's hierop wil zetten moet ik bij betalen. Je kunt het beste de foto's via Facebook bekijken vanaf nu:

https://www.facebook.com/jaap.wijnen.7/media_set?set=a.233648716816167.1073741825.100005131210017&type=3


  • 29 Januari 2014 - 13:42

    Mieke Wijnen:

    Hoi Jaap. 'My god', hoe diep kun je zinken; hazelnut spread. Had je geen potje pindakaas meegenomen?
    Ik zit niet op facebook, dus ik kijk de foto's dan een keer als je terug bent. Doei.

  • 29 Januari 2014 - 16:45

    Jaap:

    Ik was juist blij dat ik chocopasta had gevonden, dat ik eet ik thuis altijd :) maar de rest van de tijd eet ik peanutbutter jelly botterhammen :p

  • 05 Februari 2014 - 09:40

    Mieke Wijnen:

    Proficiat met je verjaardag! Een heel gezellige dag gewenst.

  • 05 Februari 2014 - 14:45

    Anja Kleuskens-Wijnen:

    Hoi Jaap. Van Harte Proficiat met je verjaardag en een mooie dag gewenst, ook van ome Jan! Heb net ook gereageerd op je vorige verslag. Ben er een paar daagjes tussenuit geweest met tante Mieke, maar we zijn er weer dus lezen we met verwondering je belevenissen aan de andere kant van de oceaan. Zo te lezen train je je onderarm en hand-spieren ook af en toe met wat Heineken. Ja ook belangrijk natuurlijk. De bovenste foto´s heb ik het filmpje al van gezien dus die kwamen me bekend voor. Ik zal Trudy eens vragen voor de komende facebook-foto´s want die zit ook op facebook. Groetjes tante Anja

  • 05 Februari 2014 - 17:20

    Trudy Kleuskens:

    Hey Jaap!
    Ik hoorde laatst pas dat je in Tucson zit. Doe je goed! :-) Maak er een leuke tijd van!
    Als ik de foto's mag geloven dan heb je het prima naar je zin. En wij moeten eerst connecten via Facebook, dan kunnen we de rest ook bekijken.
    Groetjes
    Trudy

  • 05 Februari 2014 - 21:38

    Jaap:

    Hee allemaal,

    Bedankt voor de felicitaties :) En ja de onderarm en hand spieren worden ook getraind, maar niet alleen met bieren drinken ook met rost beklimmen, daar heb ik het meeste spierpijn van ;)

    Waar zijn jullie geweest Tante Anja en Tante Mieke, Op vakantie?

    En trudy ik heb je toegevoegd op facebook dus dan kun je ook de rest van mijn foto's zien, en aan tante Anja laten zien ;)

    groetjes,

    Jaap

  • 06 Februari 2014 - 10:53

    Anja Kleuskens-Wijnen:

    Hoi Jaap, Wij zijn naar Sal geweest. Een van de Kaap Verdische eilanden. Lekker in het zonnetje met onze ouwe botjes. Kunnen we er weer even tegenaan. Groetjes tante Anja



  • 06 Februari 2014 - 17:22

    Jaap:

    Oja, tante mieke had dat verteld dat jullie daar naartoe zouden gaan. Das wel heel gaaf ;)

  • 10 Februari 2014 - 14:24

    Mieke Wijnen:

    Hoi jaap, ik zit net een kaart te schrijven aan fam. in Australie. Dus wie weet gaan ze van daaruit jou reisverhalen ook volgen. Kan even duren want die oom/tante zullen hun kinderen moeten vragen om de computer op te starten. Vanaf een bepaalde leeftijd.......

  • 10 Februari 2014 - 17:22

    Jaap:

    Hee tante Mieke,

    Oke dat is leuk, ik denk dat ik die oom/tante en kinderen nooit gezien heb of wel ? Ik zal deze week weer een stuk gaan schrijven, maar ik had wat tentamens afgelopen week dus ik moest even wat harder studeren ;)

    Jaap

  • 15 Februari 2014 - 15:59

    Anja Kleuskens-Wijnen:

    Veel succes met je studie daar! Moet je wel de Carnaval hier missen of ben je niet zo Carnavalgek? En wat zijn de Nederlanders goed met schaatsen bij de Olympische Winterspelen wah, volg je dat ook een beetje?
    Groetjes tante Anja

  • 17 Februari 2014 - 16:21

    Jaap:

    Hee tante Anja,

    Ik heb gehoord dat er in april in neveda een soort van carnaval is, het heet edc ofzoiets, misschien ga ik dat wel even bezoeken :) En de olympische spelen, speelt hier helemaal niet. Ze zenden op tv meer college sports uit dan olympische spelen. En ik heb geen tv op mijn kamer dus dat maakt het sowieso al lastiger om te kijken. Ik heb echt nog niks gezien van de spelen tot nu toe.

    Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tucson

Jaap

Hier zal ik mijn ervaringen bijhouden tijdens mijn verblijf in Tucson.

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 10774

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Tucson

Landen bezocht: