Naar Tucson en de eerste dag. - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Jaap Wijnen - WaarBenJij.nu Naar Tucson en de eerste dag. - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Jaap Wijnen - WaarBenJij.nu

Naar Tucson en de eerste dag.

Door: Jaap Wijnen

Blijf op de hoogte en volg Jaap

04 Januari 2014 | Verenigde Staten, Tucson

Hallo lezers,

Via waarbenjij.nu zal ik jullie op de hoogte houden hoe het me in Tucson allemaal vergaat.

3 Januari was het dan zover. Ik ging vetrekken naar Tucson. Ik was behoorlijk zenuwachtig voor al het onbekende wat komen ging. Om kwart over zes 's morgens ben ik met Lisa vetrokken vanuit Berkel-Enschot richting Schiphol. Om 10:35 zou mijn vlucht vetrekken richting Detroit waar ik een tussenstop zou hebben voordat ik naar Phoenix ging. Na een moeilijk afscheid van Lisa (en pa en ma die erbij waren) ben ik door de duane gegaan. De vlucht naar detroit heeft volgens mij ongeveer 9 uur geduurd. De tijd ging eigenlijk redelijk snel voorbij, want ik kon kiezen uit super veel films die ik kon kijken en een hoop muziek waar ik naar kon luisteren. Ik had 'now you can see mee' en 'de hobbit' gekeken en voordat ik het wist vloog ik boven detroit en was het enige dat ik vanuit het vliegtuig raam kon zien een witte vlakte, omdat het er heel hard had gesneeuwd de dagen ervoor. Op het vliegveld in detroit kwam ik Johanna tegen. Zij ging emigreren naar de verenigde staten dus wist mij een hoop te vertellen over alle procedures op het vliegveld. Eerst had ik haar meegeholpen met een hoop van haar baggage, want dat was nogal veel inclusief een fiets die ze mee had genomen in het vliegveld.

Ik werd echter na een eerste interview bij de grens verder gestuurd naar extra controle, omdat ik een broodje vergeten was uit mijn handbaggage te halen en door mijn murries (wax) in mijn backpack, die ze verdacht vonden. Na wat extra vragen en wat gesnuffel van verschillende waakhonden mocht ik mijn tas nog een keer door zo'n band heen halen. Ik werd onderand behoorlijk zenuwachtig van alle security checks, maar uiteindelijk was ik binnen in de verenigde staten. Na zo'n 2 uur wachten in het ondergesneeuwde detroit kon ik vertrekken naar tucson. Dit duurde volgens mij nog zo'n 4 tot 6 uur. Op phoenix aangekomen had ik meteen een bus shuttle gevonden richting Tucson. Deze deed er ongeveer 2 tot 3 uur over. Het bestelbusje ging als een gek over de snelweg en rechts inhalen en andere auto's en vrachtwagen afsnijden was geen enkel probleem. Ik werd rond 7 of 8 uur 's avonds afgezet bij de University of Arizona. Omdat ik al bijna 24 uur wakker was en moe was had ik meteen een taxi gepakt richting het hostel waar ik een reservering had. In de taxi kwam ik er achter dat de taxi chauffeur nog vermoeider was dan ik, want hij was ondertussen al 36 uur non-stop aan het werk. Omdat hij zijn rekeningen moest betalen zei hij. Binnen 5 min was ik bij het hostel. Het was een heel klein hostel met 3 of 4 kamers met 5 of 6 bedden. Alle mensen waren heel behulpzaam en nadat ik had ingecheckt was ik meteen gaan slapen.

De volgende morgen werd ik rond 7 uur wakker. Voor ontbijt waren er een of andere gekke wafels die wel prima smaakte. Ik had met 3 andere amerikanen ontbeten die een week in dit hostel zouden verblijven om de hele week te kunnen wandelen in de omgeving van Tucson. Ze hadden me gevraagd om mee te gaan wandelen op zondag in de bergen in de omgeving van Tucson. Hier kon ik natuurlijk geen nee op zeggen. Morgen ga ik dus mee wandelen.

Na het ontbijt ben ik naar appartementen gaan zoeken in de buurt van de campus. Na zo'n 90 min lopen kwam ik bij het appartement waar ik een afspraak had. Het model appartement zag er super goed uit. Hierna had ik gevraagd of ik ook in een appartement mocht bekijken van studenten die er nu woonden. Na wat gezever mocht ik daar uiteindelijk toch kijken. Dit appartement was echt niks vergeleken met het model appartement en was super oud en smerig. Hier hoefde ik dus niet verder te kijken.

Een paar straten verderop was een ander appartementen complex. Deze was wel heel mooi, maar een stuk duurder, omdat het eigenlijk verplicht was een kamer te huren tot eind Juli en ik eind Mei wil vertrekken uit de kamer. Een paar straten terug had ik nog een ander appartement complex gezien dus was ik daarheen gelopen. Deze waren veel te duur, maar een stuk verder van de campus af had dezelfde organisatie nog andere appartementen. Ze hadden en bus gebeld en ik kon gratis meerijden naar de andere lokatie. Deze lokatie was super mooi. Het waren 3 kamer appartementen met eigen douche en wc voor 300 euro in de maand. Bij het appartement complex was een mediatheek, fitnessruimte, volleybalveld, basketbalveld, enorm zwembad etc etc. en bus shuttle naar campus. Probleem hier was ook weer dat je tot eind Juli moest huren, maar voor mij konden ze een uitzondering maken tot eind Mei. Omdat dit appartement complex zo'n 20 min fietsen van campus was moest ik wel een fiets regelen (dat ik sowieso al wilde doen). Ik ben weer door de bus van het appartement complex afgezet bij de universiteit. Daar had ik een fietswinkel gevonden. Het waren hele aardige behulpzame mensen. Ze hadden in die fietswinkel bijna geen tweedehands fietsen, maar ze wisten wel een winkel 45 min lopen daar vandaan met meer tweedehands fietsen. Een van de mensen uit die winkel had me een lift gegeven naar die winkel, omdat het zo lang lopen was.

In de fietswinkel had ik een tweedehands fiets gekocht voor zo'n 50 euro met twee sloten, omdat er schijnbaar aan de lopende band fietsen worden gejat in Tucson. In de winkel kwam ik een amerikaans stel tegen dat in de buurt van de fietswinkel woonde. Ze waren geintresseerd in wat ik kwam doen in het oude deel van de stad (waar de fietswinkel was). Ze hadden me uitgenodigd om wat te komen drinken bij hun thuis dus was ik meegelopen. Onderweg kwamen we bekende tegen van het stel en ze stelden me aan een hoop mensen voor. Iedereen was hardstikke aardig en open. Bij hun thuis aangekomen kreeg ik wat te drinken en hadden ze mee voorgesteld aan hun buren, wat studenten waren en zochten naar een nieuwe kamergenoot. Iedereen was geintresseerd in wat ik kwam doen in Tucson en uiteindelijk heb ik ook nog een tijd in dat studenthuis gezeten. Mogelijk dat ik nog wordt gebeld door hun om daar te komen wonen. Verder had het Amerikaanse stel me nog wat landkaarten gegeven en een hoop erop aangekruist wat handig was voor mij (bank, supermarkt etc). Hierna hadden ze me met fiets en al mijn baggage afgezet bij het hostel waar ik gisteren ook had overnacht.

Hierna was ik nog even door de hoofdstraat gaan lopen en wat gaan eten. Ik had een pizza gegeten waarbij ik kon kiezen uit verschillende maten startende bij mini, en hierna: normal, large, XL, jumbo en extra jumbo. Ik had het bij mini gehouden en hier had ik al meer dan genoeg aan. Kun je nagaan hoe belachelijk groot de andere porties zijn. En volgens mij ben ik al niet de kleinste eter.

Nu ben ik terug in het Hostel. Morgen ga ik in elk geval waarschijnlijk wandelen met die 3 amerikanen waarmee ik had ontbeten vanmorgen. En ondertussen ga ik beslissen of ik in het volgende appartement complex ga:

http://www.livestarpass.com/

Misschien ben ik morgen aan het eind van de dag al wel zover dat ik in ben getrokken in dat appartement.

Foto's volgen nog, want ik kan hier nog geen foto's op de pc zetten.

Ik heb veel foto's gemaakt in de hoofdstraat hier in Tucson die vol zit met hippie tenten vol met muurschilderingen van o.a. bob marley, grateful dead en the beatles.

Dit was het voor nu,

Jaap

  • 05 Januari 2014 - 12:05

    Bram:

    Klinkt goed broertje! Wel prettig dat iedereen zo behulpzaam is. Ben benieuwd naar de fotos.

  • 05 Januari 2014 - 13:36

    Sjaak Wijnen En Willemien Kemps:

    Leuk om te lezen. Wij hadden verwacht, dat je op zijn minst wel een paar dagen vast zou komen te zitten in Detroit, omdat we in het nieuws berichten over de sneeuwstorm gezien hadden.

  • 05 Januari 2014 - 19:51

    Charlot Abrahams:

    Haha, Jaap en een mini pizza! Idd apart! Succes met de appartementen jacht! En veel plezier.

  • 05 Januari 2014 - 20:06

    Mieke Wijnen:

    Hoi Jaap,

    Super dat alles zo goed is gegaan. Prima start van een, hopelijk, te gekke tijd in Amerika!

  • 06 Januari 2014 - 08:56

    Thom Vd Heuvel:

    Super leuk om te lezen Jaap!
    Leuk dat je en blog bijhoudt, ik blijf het allemaal volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tucson

Jaap

Hier zal ik mijn ervaringen bijhouden tijdens mijn verblijf in Tucson.

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 10777

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Tucson

Landen bezocht: